IKEA 13-doblet virtuel mødeaktivitet

IKEA 13-doblet virtuel mødeaktivitet

 

Strategien »Meeting the IKEA Way« som blev lanceret for 5 år siden skulle få langt flere af IKEAs medarbejdere til at holde deres møder virtuelt.

Rejse budgettet var eksploderet og nogle af medarbejderne brugte 80% af deres tid på at rejse rundt i de 44 lande, IKEA er repræsenteret i.

3 år efter havde man sparet 75 millioner euro (ca. 560 millioner danske kr., red.) alene på rejseudgifter fordi man i hørere grad satser på virtuel mødeaktivitet.

Mere fokus på strategi og udbytte end “bare” virtuel mødeaktivitet

Nu arbejder man ikke længere kun på at omdanne flere fysiske møder til virtuelle. Nu handler det i højere grad om mødernes kvalitet, og strategiske og forretningsmæssigt udbytte.

De er kommet mere fokus på formålet med at mødes og på før, under og efter: Om mødet egentlig er nødvendigt. Hvem som skal deltage, og hvordan den enkelte skal forberede sig inden mødet.

Samtidig skal møder med 50 personer eller mere kobles til Ikeas forretningsplan. De skal bidrage til forretningen, og det bliver der fulgt op på efter mødet med hensyn til hvad der kom ud af det, og hvordan det bidrog til forretningen.

Læs evt. mere om IKEAs mødeindsats her